czwartek, 15 września 2011

Mamusiu masz jakieś pytanie ? Mam dla Ciebie niektóre odpowiedzi !


Jak długo powinno spać  moje maleństwo ?
Niemowlę powinno spać do 14 godzin dobrego snu na dobę , w ciągu wieczora i w nocy. Krótka przerwa może być ewentualnie na karmienie.

Jak przyzwyczaić  moje niemowlę do nocy ?
Niemowlę nie odróżnia nocy od dnia, ale tego jak jest noc lepiej do niego mówić szeptem, i używać przyciemnionego światła, i nie wychodzić z fazy uspokojenia, wtedy niemowlę szybko zaśnie ponownie.

Kiedy mam dać dziecku smoczek ?
Nie przyzwyczajaj maleństwa do smoczka bardzo szybko, jak nie potrzebuje, to mu nie dawaj, żeby później nie mieć z nim trudności. Nie przyzwyczajaj go do noszenia na rękach non stop. Staraj się zrozumieć swoje maleństwo i jego potrzeby. Potem kołysać go delikatnie, śpiewając  pomóż mu zasnąć.

Czy mój maluch będzie odpowiadał do mnie uśmiechem ?
Mamusiu pamiętaj o tym że Twój maluch chce żebyś do niego się uśmiechała z cała twoją rodziną, on pragnie widzieć twoją twarz i słyszeć twój głoś. Na twój uśmiech na pewno odpowie uśmiechem.

Jak długo mam usypiać moje dziecko ?
Staraj sie usypiać go coraz krócej, może pomóc Ci w tym jego ulubiona zabawka, lub kawałek materiału czy też cienka pieluszka, którą dziecko lubi trzymać przy sobie.

Kiedy możemy przenieść  nasze dziecko do innego pokoju ?
Droga mamusiu, najlepiej jak to zrobisz przed szóstym miesiącem życia twego maleństwa, później to może być trudniejsze…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz