wtorek, 27 września 2011

Opieka medyczna w czasie ciąży

Opieka medyczna w czasie ciąży

Opieka medyczna w czasie ciąży
Jestem w 6 tygodniu ciąży, obecnie mieszkam w Wielkiej Brytanii i jestem załamana tutejszą opieką zdrowotną. Otóż pierwsze jakiekolwiek badania będę miała dopiero zrobione w 12 tygodniu ciąży, ale nie mówię tu o badaniach ginekologicznych bo takich tu się nie wykonuje aż do 38 tygodnia. Nawet nie wiem, czy wszystko przebiega normalnie. Co robić?
viola

I co ja mam pani odpowiedzieć??? Może ma pani jakąś rodzinę w Polsce, która zakupiłaby pani kwas foliowy, witaminy dla ciężarnych? Faktycznie dziwny system panuje w niektórych krajach. Pierwsze badanie w 12 tygodniu ciąży wynika z tego, że Wielkiej Brytanii do 12 tygodnia nie mówi się o ciąży (co jest wg mnie pozbawione sensu, ponieważ do 12 tygodnia kształtują się zawiązki narządów i układów), bo lekarze zakładają, że jest dużo poronień i ciężarna informuje rodzinę, że jest w ciąży a tu nagle już nie jest itd. Ale tym się proszę nie przejmować, to tylko tam istnieje takie pojęcie. Ciąża to ciąża do 12 tygodnia też. Wiem, że niektóre ciężarne umawiają się na wizytę w Polsce (jeśli mogą sobie na to pozwolić). Proszę być dobrej myśli, ale gdyby wystąpiły jakieś niepokojące objawy   plamienie, krwawienie, regularne bóle w dole brzucha, później brak ruchów płodu, gwałtowny przyrost masy ciała, zawroty głowy itd. to proszę zgłosić się do szpitala- chyba wtedy nie odmawiają zbadania??
Pozdrawiam serdecznie
Celina Fręczko, położna

1 komentarz: